Marketing

Społeczny dowód słuszności (Social Proof) – co to i jak wykorzystać?

Społeczny dowód słuszności to jedna z sześciu zasad wywierania wpływu, którą w swojej przełomowej książce opisał Robert Cialdini. Działa on w myśl zasady, według której niezdecydowany człowiek, podejmuje decyzję (czasem przyjmuje poglądy) taką samą jak większość grupy. Posługując się prostym przykładem wygląda to następująco: człowiek postawiony przed wyborem lodziarni, w której są ludzie i pustej, z większym prawdopodobieństwem wybierze tę, gdzie jest kolejka.…

Czym jest data driven marketing oraz jak go wykorzystać?

W marketingu internetowym dane są dla nas tym, czym dla kierowcy nawigacja, gdy wybiera się na podróż do nieznanego mu wcześniej miejsca. Pewnie mógłby spróbować trafić “na oko”, ale z dużą dozą pewności zajęłoby mu to więcej czasu i pochłonęło więcej zasobów. Skoro ma nawigację obok siebe, dlaczego miałby jej nie wykorzystać?  Na czym polega idea data driven? W skrócie polega to…

Darmowe kursy online – gdzie uczyć się marketingu?

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym dociera do niego, że chciałby wiedzieć więcej. Nie inaczej było w moim przypadku. Kilka lat temu postanowiłem, że nauczę się marketingu. Wierzyłem w moc książek, podcastów i blogów, ale ciągle było mi mało. Wtedy odkryłem kolejną metodę zdobywania wiedzy – darmowe kursy online, które pozwoliły mi bardzo dobrze zaznajomić się z takimi narzędziami jak…

Efekt zaktowiczenia (Anchoring Effect) w działaniach marketingowych

Efekt zakotwiczenia (z ang. Anchoring effect) tak jak zjawisko niechęci do straty – został opisany przez poznaną Ci przed momentem dwójkę geniuszy – Kahnemana i Tversky’ego. Jest to wybitnie prosty, ale jednocześnie niezwykle skuteczny sposób na zmanipulowanie osądu człowieka. Za moment przekonasz się jak często marketerzy i sprzedawcy próbują Cię uwieść za pomocą efektu zakotwiczenia. Czym jest efekt zakotwiczenia / heurystyka zakotwiczenia? Heurystyka…

Jak sprzedawać więcej? Wykorzystaj potężne narzędzie sprzedaży!

Pomyśl, kiedy ostatnio sprzedałeś jakiś produkt swojemu koledze lub koleżance? Jak to wyglądało? Ile Ci zapłacono? Nie musisz się burzyć, wiem, że niekoniecznie jesteś sprzedawcą, a sprzedaż nie jest Twoim sposobem na życie. Jednak mogę się założyć, że w ubiegłym tygodniu sprzedałeś więcej produktów niż Mateusz Grzesiak telefonów Huawei. Skąd ta pewność? Bo każdy z nas sprzedaje. Poprzez rozmowy, SMS’y, w metrze…

Jak zdobyć uwagę w Internecie wykorzystując strach? Wzrost CTR o 98%

Jak wykorzystać strach

Nie raz widziałeś lub widziałaś reklamy, w które aż chciało się kliknąć. Nie dało się przejść obok nich obojętnie. Zastanawiałeś/aś się kiedyś jak zdobyć uwagę w Internecie i wykorzystać ją na swoją korzyść? Prawdopodobnie większość z reklam, które widziałeś/aś bazowała na bardzo prymitywnym aspekcie naszej psychiki – strachu. To nie musiał być od razu horror, duch czy inny taki. Wystarczyło, że twórca reklamy…

Jak skutecznie promować wydarzenie w Internecie?

Jak promować wydarzenie w Internecie?

Gdy pięć lat temu zaczynałem swoją przygodę z eventami nie sądziłem, że porywam się z motyką na słońce. W głowie snułem wyłącznie wizje pełnego sukcesu. Wielu specjalistów powie Wam, że tak należy – że trzeba zasypiać z przeświadczeniem o pełnym sukcesie. W jakiejkolwiek branży. I ja się z tym zgadzam. Nie można zasypiać z myślą, że coś pójdzie nie tak. Nie wolno…

Czy Crowdfunding może pomóc korporacji?

crowdfunding

Wyobraźmy sobie, że gigantyczna firma jak Apple lub BMW organizuje zbiórkę pieniędzy na platformie crowdfundingowej. Abstrakcja, prawda? Po co im nasze pieniądze? Przecież i tak ich wspólny zysk netto w 2017 roku opiewa na roczny budżet wydatków Polski. Zatem jak to jest, że crowdfunding korporacyjny ma sens i realnie może wesprzeć strategię marketingową?  Spis treści: 1. Czym jest Crowdfunding 2. Przykłady zastosowania 3.…