17 stycznia 2019 roku na blogu Google dla Webmasterów pojawiły się wskazówki, które mają pomóc odnieść sukces w Google News.

Warto zacząć od podstaw. Aby w ogóle zyskać szansę na pojawienie się w okienku z newsami należy spełnić szereg wymagań dotyczących zarówno treści strony, jak i technicznych aspektów jej funkcjonowania.

Wymagania dotyczące treści

Wysoka jakość
Witryny, które pojawiają się w Google News powinny zawierać treści, które są jakościowe i wolne od błędów gramatycznych.

Odpowiedzialność i przejrzystość
Treść powinna opisywać prawdziwe wydarzenia, a sam tekst powinen być podpisany przez autora. To ważne, aby w stopce znalazły się informacje kontaktowe autora (takie jak adres e-mail czy numer telefonu lub adres redakcji).

Ogranicz reklamy
Zadbaj o to, aby na stronie znalazło się więcej treści niż reklam :)

Niedozwolone treści

Informacje osobiste i pofune
Google nie zezwala na udostępnianie informacji poufnych i osobistych danych osobowych osób prywatnych (np. dokumentacji medycznej lub informacji finansowych).

Treść chroniona prawem autorskim
Google nie zezwala na treści, które naruszają czyjeś prawa własności intelektualnej. Powtarzające się naruszenie praw własności intelektualnej, w tym praw autorskich, mogą spowodować zamknięcie konta.

Treści ograniczone

Treści o charakterze jednoznacznie seksualnym
Google nie zezwala na wyświetlanie treści o charakterze seksualnym przeznaczone głównie do wywoływania podniecenia seksualnego.

Treści graficzne zawierające przemoc
Google nie zezwala na treści, które podżegają lub gloryfikują przemoc.

Nienawistna treść
Google nie zezwala na treści promujące przemoc lub nękanie w stosunku do osoby lub grupy ze względu na pochodzenie etniczne, religię, niepełnosprawność, płeć, wiek, status weterana, orientację seksualną lub tożsamość płciową.

Niebezpieczne i nielegalne działania
Google nie zezwala na treści promujące niebezpieczne lub nielegalne działania, w tym samookaleczenia, zaburzenia jedzenia lub nadużywanie narkotyków. Nie zezwala również na treści wykorzystywane do gróźb czy organizowania przemocy.

Sponsorowana treść
Google nie zezwala na treści, które ukrywają lub błędnie interpretują sponsorowane treści jako niezależne treści redakcyjne.

Niedozwolone praktyki

Spam i złośliwe oprogramowanie
Google nie zezwala  na nadmierne powtarzające się treści, błędy ortograficzne lub efekciarskie używanie znaków. Nie zezwala również na linki do złośliwego oprogramowania czy wirusów.

Wymagania dotyczące technicznych aspektów strony

Świetnie jest to opisane w oficjalnym dokumencie Google: KLIK.

Jak podbić Google News?

Zbiór dobrych praktyk od Dann’ego Sullivan’a z oficjalnego bloga Google. Tutaj oryginał: KLIK. 

Nagłówki i daty

Pamiętaj o klarnownej i logicznej strukturze strony. Szerzej na ten temat wypowiadałem się w jednym z filmów na temat podstaw SEO.

Google News próbuje określić czas i datę wyświetlania artykułu na różne sposoby. Podaj jedną wyraźną datę i godzinę, najlepiej między nagłówkiem, a tekstem artykułu.

Zapobiegaj pojawianiu się innych dat na stronie.
Użyj danych strukturalnych: datePublished i dateModified oraz pamiętaj o poprawnym oznaczeniu strefy czasowej.

Nie odświeżaj sztucznie swoich artykułów.
Jeśli artykuł został znacząco zmieniony, możesz nadać mu nową datę i godzinę. Nie należy jednak sztucznie odświeżać treści bez dodawania istotnych informacji lub innych ważnych powodów do odświeżenia.

Google News stara się nagradzać niezależne, oryginalne treści dziennikarskie. Oznacza to, że Google stara się nie dopuścić do tego, aby zduplikowana zawartość działała lepiej niż oryginalna treść.

Nie przepisuj jeden do jednego!
Przepisanie oznacza pobranie materiału z innej witryny, a następnie przepisanie tego materiału, aby nie było tożsame. Witryny, które przepisują treść w sposób, który nie zapewnia znacznej lub wyraźnej wartości dodanej, muszą blokować tę przepisaną treść z Google News.

Obejmuje to między innymi przeróbki, które wprowadzają tylko niewielkie zmiany lub te, które dotyczą tylko słow, ale nadal zachowują ogólne znaczenie oryginalnego artykułu.

Unikaj powielania treści.
Wybierz oryginalny artykuł i zastanów się nad zablokowaniem duplikatów lub wykorzystaniem przekierowań kanonicznych do wskazania oryginału.

Chroń swoich użytkowników i ich dane.
Zabezpiecz swoją stronę za pomocą protokołu HTTPS, aby chronić integralność i poufność danych użytkowników wymienianych w Twojej witrynie.

Gdzie zgłosić stronę do Google News?

Należy to zrobić w Centrum Wydawców Google News.

Pamiętaj, aby wybrać odpowiednią kategorię, która pasuje do Twojego serwisu.

Kategoriami treści w Google News są:

  • Opinie
  • Informacja prasowa
  • Bezpłatna rejestracja
  • Treści użytkowników
  • Satyra
  • Płatna subskrypcja
  • Blog

Treści mogą być dostępne w trybie:

  • pełny,
  • subskrypcja,
  • rejestracja.

Treściom należy nadać etykiety, z dostępnych do wyboru:

  • Sztuka
  • Gospodarka
  • Edukacja
  • Rozrywka
  • Nagłówki
  • Zdrowie
  • Humor
  • Prawo i porządek
  • Styl życia / Rekreacja
  • Multimedia
  • Wstępniak
  • Inne
  • Polityka
  • Religia
  • Nauka i środowisko
  • Sport i gry
  • Technologia
  • Dziwne

Mam nadzieję, że powyższe rady okażą się pomocne :)

Jak dodać stronę do Google News? Wskazówki prosto z Mountain View!
5 1 vote
%d bloggers like this: