
Wiele osób myli pojęcie Pogo Stickingu z Bounce Rate. To błąd. Gdy użytkownik wejdzie na stronę typu onepage to w końcu z niej wyjdzie i Bounce Rate będzie wynosił 100%. Czy to źle? Nie.

Jaka jest różnica między Pogo Sticking a Bounce Rate?
- Bounce rate: Można zdefiniować jako procent osób, które przejrzały jedną stronę na stronie internetowej. Jeśli użytkownik czytający post na blogu nie wszedł w inny post lub na stronę główną – wtedy bounce rate będzie wyższy. Wysoki współczynnik nie zawsze jest zły. Jeśli użytkownik spędził trochę czasu na stronie i znalazł odpowiedź na swoje pytanie, udostępnił stronę na Facebooku – wtedy wszystko jest w porządku.
- Pogo sticking: Pojawia się w momencie, gdy użytkownik wpisał hasło, wszedł w pierwszy wynik i po chwili z niego wyszedł, aby wejść w drugi wynik. Takie zachowanie daje znać Googlowi, że pierwszy wynik nie jest wystarczająco użyteczny i powinien obniżyć jego pozycję w wynikach wyszukiwania. W przeciwności do Bounce Rate – Pogo Sticking jest zawsze bardzo negatywny.
Możliwe zagrożenia
Google nienawidzi pogo stickingu zdecydowanie bardziej niż bounce rate. Tak jak wspominałem wcześniej róznica jest ogromna bo w przypadku wysokiego współczynnika odrzuceń Google nie odnotuje, że strona jest bezwartościowa. Zmierzy inne czynniki behawioralne takie jak czas spędzony na stronie Google i – mówiąc potocznie – wszystko będzie w porządku. Natomiast jeśli Twoja strona będzie miała dużo pogo wejść, Google to odnotuje i ukarze Cię za to.

Aby pomóc Ci w pełni zrozumieć problem pokażę Ci najczęstrze przyczyny Pogo Stickingu:
Przyczyny związane z treścią
- Treść na stronie nie odpowiada na zapytanie. Tytuł brzmi: “10 sposobów na walkę z muchami” a artykuł jest o równouprawnieniu.
- Treść to spam. Tytuł brzmi: “Siedem sposobów na walkę ze stresem” a treść to jeden akapit i setki spamerskich przycisków call to action.
- Treść jest oderwana od rdzenia strony. Na przykład tekst o programowaniu w Angularze na stronie o wypiekach.
- Treść zawiera rażące błędy językowe i ortograficzne.
Inne przyczyny
- Wolno ładująca się strona
- Filmy, które się automatycznie odtwarzają
- Zbyt duża ilość pop-upów
- Tragiczny design strony
- Brak użyteczności (np. użytkownik chce w coś kliknąć, ale nie może)
Czy pogo sticking wpływa na SEO strony?
Tak, bardzo negatywnie :(
Jeśli martwisz się o brak użyteczności, Twoja strona potrzebuje odświeżenia lub chciałbyś osiągnąć bardzo wysokie wyniki w Google to koniecznie do mnie napisz.
Pracuję w Software Housie Invo Technologies, gdzie codziennie pomagamy naszym klientom osiągać niesamowite wyniki:)
Jeśli potrzebujesz dodatkowej wiedzy na tema SEO zachęcam Cię do przeczytania poniższych artykułów:
Jak poprawić pozycję strony w Google?