Zapewne nie raz spotkałeś się z słowem, którego nie rozumiesz, a którego zrozumienie mogłoby znacząco Ci pomóc. I nie, nie mam na myśli wielkiego napisu “liphawule” obok okablowania elektrycznego na południu Afryki :) Dziś wytłumaczę Ci czym są tzw. boilerplate titles i dlaczego powinieneś ich unikać, jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji w Google.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak poprawić pozycję swojej strony w Google koniecznie kliknij w link! :)

Teksty SEO, czyli jak pisać artykuły SEO i rankować top1 w Google

Boilerplate titles

To tytuły, które różnią się tylko jednym słowem. Google przetłumaczyło ten zwrot na polski jako “schematyczne tytuły”.

Przykładem tzw. “boilerplate titles” mogą być na przykład:

Tytuł #1: “Pralka – Najlepsza Tylko u nas | SklepzRTV.pl”
Tytuł #2: “Pralka – Najtańsza Tylko u nas | SklepzRTV.pl”
Tytuł #3: “Pralka- Najfajniejsza Tylko u nas | SklepzRTV.pl ”

Google musi z czymś takim walczyć, aby nie dopuścić do sytuacji, w której bot nie będzie wiedział o czym jest dana strona.

Czy strona, którą Google proponuje użytkownikowi jest o najlepszej pralce? A może najtańszej lub najfajniejszej? Pamiętajmy, że wyszukiwarka stara się wyświetlić możliwie najbardziej trafny wynik. Aby tak się stało zarówno tytuł jak i treść strony muszą by spójne.

Boilerplate w informatyce

Termin “boilerplate” funkcjonuje również w świecie tworzenia programów. Programiści używają tego określenia w stosunku do linijek kodu, który nie wykonuje żadnej funkcji, ale bez niego program nie mógłby działać. Jakub z bloga kobietydokodu.pl mówi o nim w następujący sposób:

Służy on połączeniu elementów w całości, udostępnieniu jakichś danych, logowaniu informacji itp — innymi słowy jest niezbędny, ale powtarzalny, nieciekawy do pisania i ‘zaśmiecający’ kod aplikacji.

Wspomniałem o tym, ponieważ kiedyś szukałem polskiego odpowiednika dla tego zwrotu i bardzo często próbowano mi wmówić, że omawiane “tytuły” mają cokolwiek wspólnego z wyżej wspomnianą definicją. Nie mają i ustalmy to raz na zawsze! :)

Jeśli brakuje Ci pomysłu na dobre słowa kluczowe, polecam Ci narzędzie Ahrefs

Ahrefs

Jak Google może Cię ukarać za stosowanie boilerplate titles?

Może zmienić wyświetlane tytuły w wynikach wyszukiwarki na “lepiej oddające rzeczywistość”. Innymi słowy jeśli Google wykryje problem, może spróbować wygenerować lepszy tytuł z kotwic(treść linku), tekstu na stronie lub innych źródeł (niezależnie od Ciebie). Uważaj na to, bo nie będziesz miał wpływu na to co zostanie wyświetlone.

To tyle albo aż tyle. Do skutecznego prowadzenia SEO w Twojej firmie / na Twoim blogu jest to cios w plecy. Na szczęście łatwo możesz się pozbyć tego problemu!

Wystarczy, że poświęcisz trochę czasu i energii na pisanie niepowtarzalnych oraz precyzyjnych tytułów do Twoich stron. Staraj się umieszczać nazwę Twojej firmy / bloga w tytule!

Oszczędzi to czas użytkowników (którzy trafią na stronę, której właściwie nie szukali) oraz nerwów bota Google, który może Cie ukarać.

Podsumowanie

Już wiesz czym są boilerplate titles i dlaczego lepiej ich unikać. Daj znać jeśli coś nadal jest niejasne! Chętnie odpowiem na komentarze poniżej ;)

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu zasięgu koniecznie sprawdź mój poradnik Jak za darmo zwiększyć zasięg na Facebooku?

Jak tworzyć dobre tytuły dla SEO (tzw. SEO-friendly titles)? O tym już niebawem!

Btw. celowo używam również angielskich nazw dla polskich sformuowań, abyś nigdy nie poczuł / poczuła się obco, gdy trafisz na angielski poradnik :) Sam miałem z tym ogromny problem na początku, dlatego szanuję Twój czas i wierzę, że nawet jednorazowe spojrzenie na nazwę pozostawi jakiś ślad w głowie, który kiedyś zaoszczędzi Ci masę szukania.

Do przeczytania,
Tomek.

Słownik SEO: Boilerplate Titles (Co to i dlaczego należy unikać)
5 4 votes
%d bloggers like this: